Przejdź do treści

Kraina możliwości – budowa przestrzeni edukacji włączającej w Gminie Zduny

lodzkie2

Wójt Gminy Zduny

informuje o otrzymaniu dofinansowania na projekt
pn. „Kraina możliwości” – budowa przestrzeni edukacji włączającej w Gminie Zduny

współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie
dla Łódzkiego 2021-2027

 

Celem głównym projektu jest:

Celem pr. jest wsparcie Oddziału Wychowania Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im.

Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym (OWP) dla którego organem prowadzącym jest Gmina

Zduny w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej w okresie 01.08.2025-31.07.2026 poprzez dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym z niepeł. tj. doposażenie OWP w niezbędny sprzęt i pomoce dydak., rozszerzenie oferty OWP o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć wspierających na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów, u 26 dzieci (10K i 16M) z OWP w Bąkowie Górnym oraz nabycie kwalifikacji i kompetencji zawod. przez 6 K 1M n-li pracujących w OWP poprzez udział w szkoleniach i kursach.

Grupa docelowa:

Grupę docelową w projekcie stanowią:

-OWP w Bąkowie Górnym

-dzieci w wieku przedszkolnym w tym z SPE(dz.) do OWP w Bąkowie Górnym: 26(10K/16M) w tym 2M z orzeczeniem o niepełnosprawności

-n-le i kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces kształcenia zatrudnieni w OWP: 7(6K i 1M).

Wsparciem objętych zostanie 7 os. w tym nauczyciele wychowania przedszkolnego, dyrektor,

psycholog, logopeda, n-el terapeuta zajęciowy prow. terapię Biofeedback.

Zgodnie z Diagnozą liczba ucz. w OWP wynosi obecnie: 49os.(23K/26M). Kadra:11(10K i 1M).

Dzieci z obszarów wiejskich stanowią 100% GD. Wśród potencjalnych uczestników pr. (UP) liczba dz. o SPE wynosi 26 (10K/16M), w tym 2 dz. z niepełnosprawnościami (0K,2M) w tym 2M- dz. 5 lat;

 

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:

 

Zadanie nr 1 Adaptacja i zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć specjalistycznych

Zadanie obejmuje adaptację łazienek w tym momencie niedostosowanych do potrzeb osób z

niepełnosprawnościami. Dodatkowo zaplanowano doposażenie pracowni terapeutycznych w

pomoce do zajęć specjalistycznych prowadzonych w projekcie w tym (interaktywna ściana z

szerokim pakietem programów terapeutycznych, stół terapeutyczny, pomoce dydaktyczne do

muzykoterapii, TUS oraz wyposażenia sali doświadczania świata do pozostałych zajęć

specjalistycznych)

Jako element projektu zaplanowano wyposażenie 2 sal przedszkolnych w kąciki wyciszenia.

Zadanie nr 2 Zajęcia dla dzieci w ramach zajęć specjalistycznych

Realizacja zajęć w ramach zadania uzasadnia potrzeba rozszerzenia oferty przedszkola
o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć wspierających na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów dzieci
i z niepełnosprawnościami lub SPE. Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych danego obszaru, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 26 osób (10K;16M). Jedno dziecko będzie mogło

wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia.

W ramach zadania zaplanowano zajęcia:

  1. Terapia Biofeedback 5os (2K i 3M) terapia indywidualna 20h na 1 dziecko. Łącznie 100h
  2. Terapia Tomatis 1 os (0K i 1M) terapia indywidualna 20h na 1 dziecko. Łącznie 20h
  3. Integracja sensoryczna 4 os (2K i 2M) zajęcia indywidualne 20h na 1 dziecko. Łącznie 80h
  4. Integracja sensoryczna 20 os (10K i 10M) zajęcia grupowe 5 gr x 4 dz. x 20h na grupę. Łącznie 100h
  5. Zajęcia emocjonalno-społeczne 20 os (10K i 10M) zajęcia grupowe 4 gr x 15h na grupę. Łącznie 60h
  6. Zajęcia z muzykoterapii 12 os (4K i 8M) zajęcia grupowe 3 gr x 20h na grupę. Łącznie 60h
  7. Zajęcia logopedyczne 10 os (4K i 6M) zajęcia indywidualne 10 os x 20h na osobę. Łącznie 200h
  8. Zajęcia trening umiejętności społecznych TUS 12 os (6K i 6K) zajęcia grupowe 3 gr. x 20h na grupę. Łącznie 60h
  9. Zajęcia terapeutyczne z psychologiem/pedagogiem 9 os. (4K i 5M) zajęcia grupowe 3gr x 15h na grupę. Łącznie 45h
  10. Zajęcia z terapii ręki 4 os. (1K i 3M) zajęcia grupowe 1 gr x 20h na grupę. Łącznie 20h

Na zajęciach z TUS i zaj. terap. z psychologiem/pedagogiem (pkt. 8 i 9) będą wykorzystywane

zasoby Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

Łącznie w zadaniu zostanie przeprowadzonych 745 h.

 

Zadanie nr 3 Wsparcie dla nauczycieli z zakresu edukacji włączającej

Wsparcie skierowane będzie do 6 nauczycieli i 1 os z kadry zarządzającej, wspierającej
i organizującej proces nauczania(6 K i 1M), realizowane na podstawie umowy zlecenia/usługi przez podmioty/trenerów zewnętrznych (z min. 2 letnim doświadczeniem) obejmuje:

  1. Studia podyplomowe „Edukacja włączająca” dla 2 n-li
  2. Studia podyplomowe „Integracja sensoryczna” dla 1 n-la
  3. Studia podyplomowe „Kurs Trening umiejętności społecznych I i II stopień” dla 1 n-la
  4. Kurs Kwalifikacyjny z zakresu diagnozy, rewalidacji i terapii pedagogicznej dla 4 n-li szkolenie online 30h/1UP.
  5. Szkoleni z zapobieganie dyskryminacji i przemocy rówieśniczej motywowanej uprzedzeniami, integracja w przedszkolu- dla kadry zarządzającej i nauczycieli 6K i 1 M szkolenie stacjonarne (16h/1UP)

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

 

  1. Liczba dzieci lub uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta (0K i 0M)
  2. Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej; (10K i 16M)
  3. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem (10K i 16M)
  4. Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dostosowanych do potrzeb dzieci z

Niepełnosprawnością (0)

  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (1szt.)
  2. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (1 szt.)
  3. Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) (0)
  4. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym (0)
  5. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej (1 szt.)
  6. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (0)
  7. Liczba przedstawicieli kadr szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem świadczonym przez szkoły ćwiczeń (0)
  8. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (6K i 1M)
  9. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (1 szt)
  10. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu (6K i 1M)
  11. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie (0K i 2M)
  12. Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie (0K i 0M)
  13. Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie (0K i 0M)
  14. Liczba osób należących do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych takich jak Romowie, objętych wsparciem w programie (0K i 0M)
  15. Liczba osób w kryzysie bezdomności lub dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań, objętych wsparciem w programie (0K i 0M)

 

Dofinansowanie projektu z UE: 399 352,73 PLN

Całkowita wartość projektu: 469 826,75 PLN

 

logotypy lodzkie od lutego 2025