Przejdź do treści

Mosty Integracji – budowa przestrzeni edukacji włączającej w Gminie Zduny

lodzkie

Wójt Gminy Zduny

informuje o otrzymaniu dofinansowania na projekt
pn. „Mosty Integracji” – budowa przestrzeni edukacji włączającej w Gminie Zduny

współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie
dla Łódzkiego 2021-2027

 

Celem głównym projektu jest:

Celem pr. jest wsparcie Oddziału Wychowania Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej
im. Pierwszego Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego w Nowych Zdunach (OWP) dla którego organem prowadzącym jest Gmina Zduny w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej
w okresie 01.08.2025-31.07.2026 poprzez dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym
z niepełnosprawnościami tj. doposażenie OWP w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, rozszerzenie oferty OWP o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć wspierających na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów, u 50 dzieci (25K i 25M) z OWP w Nowych Zdunach oraz nabycie kwalifikacji
i kompetencji zawodowych przez 10 K nauczycieli pracujących w OWP poprzez udział
w szkoleniach i kursach.

Grupa docelowa:

Grupę docelową w projekcie stanowią:

– OWP w Nowych Zdunach

– dzieci w wieku przedszkolnym w tym z SPE (dz.) do OWP w Nowych Zdunach:
50 (25K/25M) w tym 1K z orzeczeniem o niepełnosprawności,

– n-le i kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces kształcenia zatrudnieni w OWP:

10(10K).

Wsparciem objętych zostanie 10 os. w tym 7 nauczycieli wychowania przedszkolnego, dyrektor, pedagog specjalny, logopeda, n-el terapeuta zajęciowy prowadzący terapię SI.

Zgodnie z Diagnozą liczba ucz. w OWP wynosi obecnie: 126 os. (68K/58M). Kadra:16 (16K). Dzieci. z ob. wiejskich stanowią 100% GD. Wśród potencjalnych uczestników pr. (UP) liczba dz. o SPE wynosi 50 (25K/25M), w tym 4 dz. z niepełnosprawnościami (1K,3M) w tym 1K- dz. 5-lat; 3M- dz. 6 i 7 lat.

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:

 

Zadanie nr 1 Adaptacja i zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć specjalistycznych

Zadanie obejmuje adaptację łazienek w tym momencie niedostosowanych do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami.

Ponadto zaplanowano doposażenie pracowni terapeutycznych w pomoce do zajęć specjalistycznych prowadzonych w projekcie w tym stół terapeutyczny, łóżko wodne
z wibracjami, tablet z oprogramowaniem do komunikacji alternatywnej.

Jako element projektu zaplanowano wyposażenie 4 sal przedszkolnych w kąciki wyciszenia.

Zadanie nr 2 Zajęcia dla dzieci w ramach zajęć specjalistycznych

Realizacja zajęć w ramach zadania uzasadnia potrzeba rozszerzenia oferty przedszkola
o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć wspierających na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów dzieci
i z niepełnosprawnościami lub SPE. Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych danego obszaru, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 50 osób (25K;25M). Jedno dziecko będzie mogło

wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia.

W ramach zadania zaplanowano zajęcia:

  1. Terapia Biofeedback 7os (2Ki5M) terapia indywidualna 20h na 1 dziecko. Łącznie 140h
  2. Terapia Tomatis 3 os (1K i 2M) terapia indywidualna 20h na 1 dziecko. Łącznie 60h
  3. Integracja sensoryczna 5 os (2K i 3M) zajęcia indywidualne 20h na 1 dziecko. Łącznie 100h
  4. Integracja sensoryczna 20 os (10K i 10M) zajęcia grupowe 5 gr x 4 dz. x 20h na grupę. Łącznie 100h
  5. Zajęcia emocjonalno-społeczne 20 os (10K i 10M) zajęcia grupowe 4 gr x 15h na grupę. Łącznie 60h
  6. Zajęcia logopedyczne 12 os (4K i 8M) zajęcia grupowe 4 gr x 20h na grupę. Łącznie 80h
  7. Gimnastyka korekcyjna 9 os. (3K i 6M) zajęcia grupowe 3 gr x 20h na grupę. Łącznie 60h
  8. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne 10 os (5K i 5M) zajęcia indywidualne 10h na 1 dziecko.

Łącznie 100h

  1. Zajęcia terapeutyczne z psychologiem/pedagogiem 20 os. (10K i 10M) zajęcia grupowe 5gr x 15h na grupę. Łącznie 75h
  2. Zajęcia z muzykoterpii 12 os (6K i 6M) zajęcia grupowe 3 gr x 15h na grupę. Łącznie 45h

Łącznie w zadaniu zostanie przeprowadzonych 820 h.

Zadanie nr 3 Wsparcie dla nauczycieli z zakresu edukacji włączającej

Wsparcie skierowane będzie do 10 nauczycieli i kadry zarządzającej, wspierającej
i organizującej proces nauczania (10 K), realizowane na podstawie umowy zlecenia/usługi przez podmioty/trenerów zewnętrznych (z min. 2 letnim doświadczeniem) obejmuje:

  1. Kurs „Edukacja włączająca” dla 10 n-li w tym dyr. szkolenie stacjonarne 4h.
  2. Kurs Kwalifikacyjny Edukacja włączająca i integracyjna dla 4 n-li szkolenie on-line 270h/1UP
  3. Szkolenie Sensoplastyka – szkolenie dla 2 n-li szkolenie stacjonarne 16h/1UP
  4. Kurs Kwalifikacyjny z zakresu diagnozy, rewalidacji i terapii pedagogicznej dla 2 n-li szkolenie online 30h/1UP.
  5. Szkoleni z zapobieganie dyskryminacji i przemocy rówieśniczej motywowanej uprzedzeniami, integracja uczniów- dla kadry zarządzającej i nauczycieli 10K w tym dyr. szkolenie stacjonarne (16h/1UP)
  6. Szkolenie Biofeedback I i II stopień dla 1 n-la (86h/1UP)
  7. Szkolenie Terapia NeuroTaktylna I i II poziom dla 4 n-li (40h/1UP)

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

 

  1. Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej; (25K i 25M)
  2. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem (25K i 25M)
  3. Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dostosowanych do potrzeb dzieci z

Niepełnosprawnością (1)

  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (1szt.)
  2. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (1 szt.)
  3. Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) (0)
  4. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym (0)
  5. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej (1 szt.)
  6. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (0)
  7. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (10K i 0M)
  8. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (1 szt)
  9. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu (10K i 0M)
  10. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie (1K i 0M)
  11. Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie (0K i 0M)
  12. Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie (0K i 0M)
  13. Liczba osób należących do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych takich jak Romowie, objętych wsparciem w programie (0K i 0M)
  14. Liczba osób w kryzysie bezdomności lub dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań, objętych wsparciem w programie (0K i 0M)

 

Dofinansowanie projektu z UE: 391 065,56 PLN

Całkowita wartość projektu: 460 077,13 PLN

logotypy lodzkie od lutego 2025