Szanowni Mieszkańcy!
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową usługę dla ubezpieczonych, która nazywa się Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK).
Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK ? 800 137 200, pacjenci mogą otrzymać niezbędną pomoc medyczną.
Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji:
-
nagłego zachorowania,
-
konieczności wystawienia np. e-recepty.
Kiedy można skorzystać z usługi Świadczonej przez NFZ?
-
sytuacji nagłego zachorowania
-
poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych,
-
w weekendy,
-
święta.
Z platformy mogą korzystać wszyscy mieszkańcy oraz osoby niesłyszące.
Co ważne porady udzielane są w kilku językach!
-
Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy ? pielęgniarki lub położne oraz lekarze.
-
Jeden numer dla całej Polski, pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze.
-
Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski,
-
Platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
Usługę opłaca NFZ.
NFZ chce aby każdy, kto potrzebuje pomocy mógł ją uzyskać szybko, łatwo, nie wychodząc z domu.
