Przejdź do treści

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Szanowni Mieszkańcy!

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową usługę dla ubezpieczonych, która nazywa się Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK).

Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK ? 800 137 200,  pacjenci mogą otrzymać niezbędną pomoc medyczną.

Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji:

  • nagłego zachorowania,

  • konieczności wystawienia np. e-recepty.

Kiedy można skorzystać z usługi Świadczonej przez NFZ?

  • sytuacji nagłego zachorowania

  • poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych,

  • w weekendy,

  • święta.

Z platformy mogą korzystać wszyscy mieszkańcy oraz osoby niesłyszące.

Co ważne porady udzielane są w kilku językach!

  • Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy ? pielęgniarki lub położne oraz lekarze.

  • Jeden numer dla całej Polski, pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze.

  • Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski,

  • Platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

Usługę opłaca NFZ.

NFZ chce aby każdy, kto potrzebuje  pomocy mógł ją uzyskać szybko, łatwo, nie wychodząc z domu.